Subject: FW: Infopäring Pajumetsa, Tallemetsa, Metsatalle
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Jan 2025 14:33:50 +0200

Tere.

Tuli uus töö.

Võib panna kas mulle või kellelegi teisele.

Tervitades

Merike

From: Sandra Jürgens <[email-masked]>
Sent: Wednesday, January 8, 2025 1:46 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Infopäring Pajumetsa, Tallemetsa, Metsatalle

Tere

Suhtlesime täna telefoni teel riigile kuuluva Harju maakonnas Rae vallas 
Karla külas paikneva Pajumetsa (endine katastritunnus 65301:001:3571) 
kinnisasjaga. KAHOS § 4 lõike 1 punkti 7 alusel on kinnisasja lubatud 
omandada riigitee, kohaliku tee, avaliku raudtee taristu ja 
teenindusrajatiste ehitamiseks. Menetluse läbiviija on KAHOS § 6 lõike 3 
alusel Maa-amet. Menetluse läbiviijal on omandamise eesmärgist ja olukorrast 
tulenevalt õigus pakkuda ka kinnisasjade vahetamist. Oleme läbirääkimiste 
tulemusena pakkunud Pajumetsa kinnisasja vahetusmaaks kahele kinnistu 
omanikule. Mõlemad kinnisasja omanikud nõustusid vahetusmaa saamisega 
Pajumetsa kinnisasjast ning seetõttu viis Maa-amet läbi jagamise toimingud.

Käesolevaks ajaks on registreeritud Pajumetsa kinnisasja jagamine, mille 
tulemusel moodustati:

1) Pajumetsa kinnisasi (registriosa nr 2174950, katastritunnus 
65301:001:6963, pindala 81 811 m²);

2) 11113 Assaku - Jüri tee L13 kinnisasi (registriosa nr 25354450, 
katastritunnus 65301:001:6960, pindala 1705 m²);

3) Metsatalle kinnisasi (registriosa nr 25354250, katastritunnus 
65301:001:6961, pindala 13 697 m²);

4) Tallemetsa kinnisasi (registriosa nr 25354350, katastritunnus 
65301:001:6962, pindala 16 541 m²).

Hetkel on planeeritud vahetusmaaks anda Metsatalle ja Tallemetsa 
kinnisasjad, Pajumetsa kinnisasi jääb riigile. Oleme Pajumetsa kinnistu 
jagamisel tekkinud juurdepääsuta jäänud Tallemetsa ja Pajumetsa kinnisasjade 
kasuks seadnud tasuta juurdepääsutee servituudid Metsatalle kinnisasjale. 
Koormatava ala asukoht ja ulatus Metsatalle kinnisasjal on näidatud piiratud 
asjaõiguste ruumiandmete infosüsteemis ruumiandmete tunnusega ID 627835, 
mille väljavõte on näidatud alloleval joonisel.

Servituutide seadmisel lähtusime asjaolust, et endisele Pajumetsa 
kinnisasjale toimus juurdepääs olemasoleva mahasõidu kaudu, mis pärast 
jagamise läbiviimist jäi Metsatalle kinnisasjale (vt manuses olevat 
joonist). Lisaks on näha, et olemasolevat mahasõitu kasutab ka Heinamaaotsa 
kinnistu omanik juurdepääsuks. Riigile kuulub ka Pajumetsa piirinaabriks 
olev Paju (katastritunnus 65301:001:3727) kinnisasi, ning sellele 
kinnisasjale on mahasõit rajatud kinnistu keskele. Kinnisasjad piirnevad 
idast 11113 Assaku-Jüri teega (katastritunnus 65301:003:0188) ja läänest 11 
Tallinna ringteega (katastritunnus 65301:003:1177). Lisaks jääb 11113 
Assaku-Jüri tee ja Metsatalle, Tallemetsa kinnisasjade vahele kergliiklustee 
(11113 Assaku - Jüri tee L13).

Palume Transpordiameti seisukohta, kas Pajumetsa ja Tallemetsa 
kinnisasjadele oleks võimalik rajada uut mahasõitu 11113 Assaku-Jüri tee ja 
11 Tallinna ringtee kaudu? Juhul, kui ei arvestata Metsatalle kinnisasjadel 
asuvate servituutidega. Kui see võimalik ei ole, siis palume välja tuua ka 
põhjendused.

Lugupidamisega

Sandra Jürgens

peaspetsialist| maade omandamise ja maakorralduse osakond | Maa- ja 
Ruumiamet

5668 0816

[email-masked] <mailto:[email-masked]>